[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text]

Het initiatief van deze scholenprojecten is ontstaan in 2009 toen het Sodalicium de stap ondernam een sponsorcommissie op te richten. In deze bloeiperiode van het Soda leek het verstandig om ook de financiële middelen mee te laten groeien. Wij zagen dat andere verenigingen grote sponsoren binnenhaalden en vaak hun heil zochten in het bedrijfsleven. Enkele vergaderingen, etentjes en brainstormsessies later hadden wij volop ideeën en notulen, maar geen sponsoren. Er zijn weinig instanties die concreet belang hebben bij de studie van de klassieken en wanneer zij dat wel hebben, zijn het veelal instellingen die zelf al gesubsidieerd worden en niet tot sponsoring in staat zijn.

Wij besloten het vervolgens over een andere boeg te gooien: we zochten, vonden het gat in de markt en overwonnen de obstakels. Het Sodalicium Scholenproject Caesar & Alexander was geboren. In september 2010 draaiden we onze eerste projectdag op het Bernardinus College te Heerlen en binnen twee jaar stond de teller op negen Caesar & Alexander dagen, enkele toneelworkshops en de begeleiding van een vertaalweekend. De scholenprojecten zijn na bijna tien jaar amper meer los van het Sodalicium te zien. We draaien inmiddels met succes zes verschillende projecten met zeer uiteenlopende thema’s en de projecten bieden een mooie financiële basis waardoor onze vereniging blijft stralen zoals ze doet.

Onze scholenprojecten bieden passie en kwaliteit. Het lesmateriaal is volledig samengesteld en uitgewerkt door studenten GLTC en Oudheidstudies en worden ieder jaar gereviseerd en verbeterd. Wij streven naar intensieve begeleiding van de scholieren. Onze projecten zijn flexibel en aanpasbaar naar uw wensen. Uitgebreid persoonlijk contact, per mail, telefonisch of eventueel door middel van een bezoek vooraf en heldere afspraken vinden wij belangrijk.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]